PERSPEKTİF

Üç boyutlu gerçeklikleri iki boyutlu resim düzlemi içinde betimleyerek, üçüncü boyut yanılsaması yaratma işine yarayan bir resim ve çizim tekniği. Antikite'de bugünkü anlamıyla perspektif kullanıldığı söylenemezse de örneğin Pompei duvar resimlerinde üçüncü boyut etkisi verme çabası önemli bir yer tutar. Fakat gerçek perspektifin ancak 15. yy'da Rönesans'la birlikte ortaya çıktığı kesindir.

Üç boyutlu bir nesnenin veya belirli bir alan hacminin düz veya düze yakın bir yüzey üzerinde temsil edilmesi yöntemi. Atmosfer perspektifi. Atmosferin insan gözünü etkileme şekline dayalı olarak, bir resimde mesafeyi ve durgunluğu temsil etmenin bir yolu. Ana hatlar daha az belirgin hale gelir, küçük ayrıntılar kaybolur, tonlar belirgin şekilde daha mavi olur, renkler genel olarak soluklaşır, renk kontrastları daha az belirgin olur. Bu etkiler Roma döneminin fresk ressamları tarafından zaten gözlemlenmişti ancak genel olarak 16. yüzyıldan itibaren natüralist Avrupa manzara resminin en tipik örnekleridir. ileriye. Çin ve Japon mürekkep resminde de atmosferik perspektife yönelik bir girişim var. 

Merkezi perspektif. Gözün kompozisyonun merkezinde, genellikle ufuk çizgisindeki tek bir ufuk noktasına doğru çekildiği doğrusal perspektif. Eşanlamlı: tek noktalı perspektif. 

Doğrusal perspektif, ufukta ya da göz hizasındaki ufuk noktasında ya da noktalarda birleşen ve bunu yaparken uzaklaşan düzlemleri birbirine bağlayan gerçek ya da önerilen çizgileri kullanır. 

Tek nokta perspektifi. Merkezi perspektifin eşanlamlısı.

---

The method of representing a three-dimensional object, or a particular volume of space, on a flat or nearly flat surface. Atmospheric perspective. A means of representing distance and recession in a painting, based on the way the atmosphere affects the human eye. Outlines become less precise, small details are lost, hues become noticeably more blue, colours in general become paler, colour contrasts are less pronounced. These effects had already been observed by fresco painters of the Roman period but on the whole are most typical of naturalistic European landscape painting from the 16th c. onwards. There is also an attempt at atmospheric perspective in Chinese and Japanese ink painting. Centralized persective. Linear perspective in which the eye is drawn towards a single vanishing point in the centre of the composition, usually on the horizon-line. Synonym: one-point perspective. Linear perspective uses real or suggested lines converging on a vanishing point or points on the horizon or at eye-level, and linking reced- ing planes as they do so. One-point perspective. Synonym of centralized perspective.

BLOGUMA DESTEK OLMAK İÇİN REKLAMLARI ZİYARET EDERSENİZ SEVİNİRİM) 
(I WOULD APPRECIATE IT IF YOU VISIT THE ADS TO SUPPORT)

Yorumlar