ANTİK YUNAN GİYSİLERİ; METAL KUŞAKLAR / ANCIENT GREEK CLOTHES; METAL GIRDLESS

"Kuşak" terimi, kadınların bellerini ince göstermek için giydikleri sıkı, korse benzeri bir giysiyi tanımlamak için kullanılmadan çok önce, kuşak, bele bağlanan veya sarılan bir tür kemer veya kuşaktı. "Kuşak" kelimesi, çevrelemek veya etrafından dolanmak anlamına gelir ve kuşaklar giyen kişiyi çevrelerdi. Antik çağlarda kuşak, uzun, dökümlü giysileri veya kısa, bol kıyafetleri yerinde tutan birçok kostümün çok kullanışlı bir parçasıydı. Kuşaklar ayrıca dekoratifti ve bel için bir tür mücevher olabilirdi. Kuşaklar genellikle kumaştan yapılırdı ancak bazen metalden yapılırdı ve değerli taşlar ve boncuklarla süslenirdi. Antik Mısırlılar, metal işleme becerilerini geliştiren ilk kişiler arasındaydı ve bu becerilerini MÖ 2700 gibi erken bir tarihte mücevher yapmak için kullandılar. MÖ 2000 civarından itibaren Yunan adası Girit toplumları ve MÖ 800 civarından itibaren Helenik Yunanistan toplumları (Büyük İskender'den önceki dönem [MÖ 356-323]) da metal işçiliği sanatını öğrendiler ve dekoratif metal kuşakları moda kıyafetlerinin önemli bir parçası haline getirdiler. Yunan adası Girit, MÖ 3000 civarından itibaren gelişen bir medeniyete ev sahipliği yaptı. Bu medeniyet, Yunan mitolojisindeki efsanevi bir kral olan Kral Minos'un ardından Minos olarak adlandırıldı. Minos kültürüne dair modern bilginin çoğu, sonraki nesiller tarafından bulunan sanattan gelmektedir. Bu sanat, Minosluların iyi metal işçileri olduğunu göstermektedir. Minos sanatının çoğu, Minosluların incecik beli çekici bulduğunu göstermektedir. Omuzları ve göğsü daha büyük ve güçlü göstermek için Minoslu erkekler ve kadınlar, genellikle bakır, gümüş ve altın gibi metallerden yapılan sıkı kemerlerle bellerini içeri çekerlerdi. Bu kemerler kenarlarından kıvrılmış ve sırt, spiral, rozet ve çiçek desenleriyle süslenmiştir. Uzmanlar, birçok durumda bu süslenmiş metal kemerlerin, çocuk büyüdükçe belini küçük tutmak için küçük çocukların bellerine kalıcı olarak kaynaklandığına inanmaktadır. Bazı uzmanlar, Minos tapınaklarında yılan şeklinde metal kuşaklar bulunduğundan, Minos metal kemerlerinin dini bir öneme sahip olabileceğini düşünmektedir. Diğer araştırmacılar, beli sıkma uygulamasının basit bir modadan daha fazlası olabileceğine inanmaktadır. Bu geleneğin, Minosluların hayatta kalmak için avlanmanın belirsiz şansına güvendiği bir zamandan gelmiş olabileceğini ve yiyecek kıtlığı olduğunda küçük bir midenin pratik bir gereklilik olabileceğini düşünmektedirler. Daha sonraki Yunan kültürleri, hem Mısırlıların hem de Minosluların metal işleme tekniklerinden etkilenmiş ve ayrıca dekoratif metal kuşaklar da dahil olmak üzere mücevherlerle kendilerini süslemeyi sevmişlerdir. Onların mitolojilerinde de kuşak özel bir öneme sahipti. Yunan mitolojisinde, Herkül olarak da bilinen ünlü kahraman Herakles, Amazonlar Kraliçesi'nin altın kemerini çalmak için bir göreve gönderilir, çünkü onu giyen kişi büyük bir güce sahip olacaktır. Aşk tanrıçası Afrodit'in büyülü mücevherli kemerinin, onu giyen herkese aşık olma gücüne sahip olduğu düşünülüyordu. Binlerce yıl sonra, kemerler ve ataları hala kadın vücutlarını şekillendirmek için kullanılıyor. Vücudu şekillendirme şekli bakımından bir kemere benzeyen korse, on altıncı yüzyıldan on dokuzuncu yüzyıla kadar popülerdi ve yirminci yüzyılın sonlarındaki süper modellerin yemek yememek için kıyafetlerinin altına sıkı bir kemer taktıkları biliniyordu.

DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN

Houston, Mary G. Antik Yunan, Roma ve Bizans Kostümü ve Dekorasyonu. Lanham, MD: Barnes and Noble Books-Imports, 1977.

Long before the term “girdle” was used to describe a tight, corset-like garment worn by women to make their waists appear slim, a girdle was a kind of belt or sash, tied or wrapped around the waist. The word “gird” means to encircle, or go around, and girdles encircled the wearer. In ancient times the girdle was a very useful part of many costumes, holding long, draped garments or short, loose outfits in place. Girdles were also decorative and could be a kind of jewelry for the waist. Girdles were often made of cloth but were sometimes made of metal, decorated with precious stones and beads. The ancient Egyptians were among the first to develop metalworking skills, and they used these skills to make jewelry as early as 2700 B.C.E. The societies of the Greek island of Crete, from around 2000 B.C.E., and those of Hellenic Greece (the period before Alexander the Great [356–323 B.C.E.]), from around 800 B.C.E., also learned the art of metalwork, and they made decorative metal girdles an important part of their fashionable dress. The Greek island of Crete was home to a flourishing civilization from about 3000 B.C.E. This civilization was named Minoan after King Minos, a legendary king in Greek mythology. Most modern knowledge of Minoan culture comes from the art that has been found by later generations. This art shows that the Minoans were fine metalworkers. Much Minoan art seems to indicate Minoans found a tiny waist attractive. In order to make the shoulders and chest appear larger and stronger, Minoan men and women pulled their waists in with tight belts, often made of metals such as copper, silver, and gold. These belts were rolled at the edges and decorated with designs of ridges, spirals, rosettes, and flowers. Experts believe that in many cases these decorated metal belts were welded permanently around the waists of small children in order to keep the waist small as the child grew up. Some experts think that the Minoan metal belts might have had religious importance, since metal girdles shaped like snakes have been found in Minoan temples. Other researchers believe that this practice of tightening the waist may have been more than simple fashion. They think the custom may have come from a time when Minoans depended on the uncertain luck of hunting for survival, and a small stomach could be a practical necessity when food was scarce. Later Greek cultures were influenced by the metalworking techniques of both the Egyptians and the Minoans, and they also loved to adorn themselves with jewelry, including decorative metal girdles. In their mythology, too, the girdle had special significance. In Greek myth the famous hero Heracles, also known as Hercules, was sent on a quest to steal the golden girdle of the Queen of the Amazons, because whoever wore it would have great power. The magic jeweled girdle of the love goddess Aphrodite was supposed to have the power to make people fall in love with anyone who wore it. Thousands of years later, girdles and their ancestors are still used to shape women’s bodies. The corset, similar to a girdle in the way it shapes the body, was popular from the sixteenth to the nineteenth centuries, and supermodels of the late twentieth century were known to wear a tight belt under their clothes to keep from eating. 

FOR MORE INFORMATION 

Houston, Mary G. Ancient Greek, Roman, and Byzantine Costume and Decoration. Lanham, MD: Barnes and Noble Books-Imports, 1977.

Photo: https://mythology.stackexchange.com/questions/10170/what-does-aphrodite-s-magical-girdle-look-like

Kaynak: S. Pendergast, T. Pendergast, S. Hermsen, Fashion, Costume, and Culture: Clothing, Headwear, Body Decorations, and Footwear through the Ages, Thomson Gale, 2023

(BLOGUMA DESTEK OLMAK İÇİN REKLAMLARI ZİYARET EDERSENİZ SEVİNİRİM) 
(I WOULD APPRECIATE IT IF YOU VISIT THE ADS TO SUPPORT)

Yorumlar