HİNDİSTAN GİYSİLERİ; KINA / INDIA CLOTHES; HENNA STAINS


Lawsonia inermis'in bilimsel adıyla bilinen kına çalısının kurutulmuş yapraklarından yapılan Aredish tozu veya macunu, binlerce yıldır insan vücudunu süslemek için kullanılmıştır. Pek çok tarihçi, M.Ö. 7000 yılına kadar uzanan bir geçmişte kınanın insanlar tarafından ellerini ve ayaklarını süslemek için kullanılmış olabileceğine inanıyor. Müslüman dini olarak da bilinen İslam dininin MS 620 civarında kurulmasının ardından, mehndi olarak da adlandırılan karmaşık desenli kına dövmeleri, Güney Asya, Kuzey Afrika ve Orta Doğu'daki Müslüman kültürünün önemli bir parçası haline geldi. Geçmişte bazı erkeklerin kına süslemeleri kullandığına dair kanıtlar olsa da, kına süslemelerinin çoğu kadınların vücutları üzerinde yapılıyor ve kadın kına sanatçıları tarafından yaratılıyor. Mehndi, kına tozundan yapılmış bir macunun vücudun çeşitli yerlerine, özellikle de el ve ayaklara desen ve şekillerde uygulanması için minik fırçalar ve kalemlerin kullanıldığı eski bir halk sanatıdır. Birkaç saat sonra kurumuş macun çıkarılır ve arkasında desenin şeklinde koyu veya kırmızımsı bir leke kalır. Müslüman kadınlar yüzyıllardır, müallime adı verilen kına sanatçısının konukların üzerine kına süslemeleri yaptığı şenlikli kına partileri için bir araya geliyor. Bu, gelinin büyük ve karmaşık mehndi desenleriyle boyandığı ve düğündeki kadınların daha küçük tasarımlar aldığı bir düğün için uzun zamandır önemli bir geleneksel hazırlık olmuştur. Birçok vücut dekorasyonunda olduğu gibi, kına kullanımının da bir zamanlar pratik bir amacı olabilir. Bazı akademisyenler, Hindistan, Afrika ve Orta Doğu'nun eski insanlarının, anavatanlarının şiddetli sıcağıyla mücadele etmek için avuç içlerine ve ayak tabanlarına kına macunu sürmüş olabileceklerini düşünüyor. Mehndi sağlam bir kaplamadan karmaşık tasarımlara dönüştükçe, kına çizimlerinin desenleri de bir amaç kazanmaya başladı. Bazı sembollerin ve tasarımların kötü ruhları kovduğu, şans getirdiği veya gelinin doğurganlığını arttırdığı düşünülüyordu. 1980'lerde ve 1990'larda Amerika Birleşik Devletleri'ndeki birçok asi Amerikalı genç, modern toplumda hissettikleri izolasyondan memnun değildi. Bu gençler ait olabilecekleri modern bir “kabile” bulma veya yaratma çabasıyla eski kabile sembollerini aramaya ve taşımaya başladılar. Bazıları mehndi giymeye başladı ve kına lekelerinin kullanımı İslami veya Müslüman topluluğun ötesinde popüler Batı gençlik kültürüne yayıldı.

DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN

Tüm Öfke. Alexandria, VA: Time-Life Books, 1992. Combs-Schilling, M. E. Kutsal Performanslar: İslam, Cinsellik ve Kurban. New York: Columbia University Press, 1990. Kapchan, Deborah. Piyasadaki Cinsiyet: Faslı Kadınlar ve Geleneğin Yeniden Dile Getirilmesi. Philadelphia, PA: Pensilvanya Üniversitesi Yayınları, 1996.

Ayrıca Bakınız;

Hindistan Kültürü / India Culture

Hindistan Giysileri / İndia Clothes

Hindistan Giysileri; Burka / İndia Clothes; Burca

Hindistan Giysileri; Çadar / İndia Clothes; Chadar

Hindistan Giysileri; Koli / İndia Clothes; Choli

Hindistan Giysileri; Dhoti and Lungi / İndia Clothes; Dhoti and Lungi

Hindistan Giysileri; Jama / İndia Clothes; Jama

Hindistan Giysileri; Punjabi Takımı / India Clothes; Punjabi Suit

Hindistan Giysileri; Purdah / India Clothes; Purdah

Hindistan Giysileri; Sari / India Clothes; Sari

Hindistan Giysileri; Uttariya / India Clothes; Uttariya

Hindistan Giysiler; Başlıklar / Indian Clothes; Indian Headwear

Hindistan Giysileri; Türban / Indian Clothes; Turbans

Hindistan Vücut Süslemeleri / Indian Body Decoration

Hindistan Vücut Süslemeleri; Ayak Süslemeleri / Indian Body Decoration; Foot Decoration

Hindistan Vücut Süslemeleri; Alın İşaretleri / İndian Body Decoration; Forehead Markings

Hindistan Giysileri; Kına / Hindistan Giysileri; Henna Stains

Hindistan Giysileri; Mücevher / İndian Clothes; Jewelery

Hindistan Giysileri; Muskalar / İndian Clothes; Amulets

Hindistan Giysileri; Tepeden Tırnağa Takı / İndian Clothes; Foothead Frao to Toe

Hindistan Giysileri; Woman Jewelery / İndian Clothes; Kadın Mücevherleri

Hindistan Giysileri; Piercing / Indian Clothes; Piercing

Hindistan Giysileri; Aayakkabılar / Indian Clothes; Footwear

Hindistan Giysileri; Chappals / Indian Clothes; Chappals

Hindistan Giysileri; Jutti / Indian Clothes; Jutti

Hindistan Giysileri; Khapusa / Indian Clothes; Khapusa

Hindistan Giysileri; Paduka / Indian Clothes; Paduka

---

Areddish powder or paste made from the dried leaves of the henna bush, known by the scientific name of Lawsonia inermis, henna has been used to decorate the human body for thousands of years. Many historians believe that henna could have been used by people to decorate their hands and feet as long ago as 7000 B.C.E. After the religion of Islam, also known as the Muslim religion, was founded around 620 C.E., intricately patterned henna tattoos, also called mehndi, became an important part of Muslim culture in south Asia, Northern Africa, and the Middle East. Though there is evidence that some men have used henna decorations in the past, most henna decoration is done on the bodies of women and is created by female henna artists. Mehndi is an ancient folk art in which tiny brushes and pens are used to apply a paste made of henna powder in patterns and shapes on various parts of the body, especially the hands and feet. After several hours the dried paste is removed, leaving a dark or reddish stain behind in the shape of the design. Muslim women have gathered for centuries for festive henna parties, where a henna artist, called a mu’allima, paints henna decorations on the guests. This has long been an important traditional preparation for a wedding, where the bride is painted with large and complex mehndi patterns, and the women of the wedding party receive smaller designs. Like many body decorations, the use of henna may once have had a practical purpose. Some scholars think that ancient people of India, Africa, and the Middle East may have painted henna paste on the palms of their hands and soles of their feet to combat the fierce heat of their homelands. As the mehndi evolved from a solid covering into intricate designs, the patterns of the henna drawings began to have a purpose. Certain symbols and designs were supposed to ward off evil spirits, attract luck, or increase a bride’s fertility. During the 1980s and 1990s many rebellious American youth in the United States were unhappy with the isolation they felt in modern society. These youth began to seek and wear ancient tribal symbols in an effort to find or create a modern “tribe” to which they could belong. Some began to wear mehndi, spreading the use of henna stains beyond the Islamic, or Muslim, community into popular Western youth culture. 

FOR MORE INFORMATION 

All the Rage. Alexandria, VA: Time-Life Books, 1992. Combs-Schilling, M. E. Sacred Performances: Islam, Sexuality, and Sacrifice. New York: Columbia University Press, 1990. Kapchan, Deborah. Gender on the Market: Moroccan Women and the Revoicing of Tradition. Philadelphia, PA: University of Pennsylvania Press, 1996.

Photo: https://blog.laundryheap.com/how-to-remove-henna-stains/

Kaynak: S. Pendergast, T. Pendergast, S. Hermsen, Fashion, Costume, and Culture: Clothing, Headwear, Body Decorations, and Footwear through the Ages, Thomson Gale, 2023

(BLOGUMA DESTEK OLMAK İÇİN REKLAMLARI ZİYARET EDERSENİZ SEVİNİRİM) 
(I WOULD APPRECIATE IT IF YOU VISIT THE ADS TO SUPPORT)

Yorumlar