Ayak, eski çağlardan beri Hindistan'da dini ve sosyal öneme sahiptir. Tanrılar, resimlerden dokuma şallara, muskalara (kullanıcıyı korumak için giyilen süs eşyalarına) kadar çeşitli eşyalar üzerindeki bir dizi ilahi ayak iziyle temsil edilir. Yaşlıların ayakları gençler tarafından saygıyla karşılanır, aşıklar birbirlerinin ayaklarını okşayarak birbirlerine olan sevgilerini gösterir, Hintli anneler bebeklerinin ayaklarına masaj yaparak özel bakım yaparlar. Hintliler, MÖ 2500'de günümüz Pakistan'ında İndus Nehri boyunca gelişen ilk İndus Vadisi uygarlığından bu yana ayaklarını süslüyorlar. Hindistan'da erkekler, kadınlar ve çocukların hepsi halhal takıyor. Halhallar sadece dekoratif değil aynı zamanda anlamlıdır. Geçmişte yöneticiler genellikle soyluları, toprak ağalarını veya yerel yetkilileri değerli bir halhal hediyesi ile ödüllendirirdi. Hindistan'ın bazı bölgelerindeki kadınlar da medeni durumlarını göstermek için halhal takıyordu. Bugün Hindistan'da giyilen birçok farklı halhal çeşidi var. Sıradan insanların halhalları çoğunlukla gümüş veya pirinçten yapılır, ancak zenginler mücevherlerle süslenmiş altın halhallar takarlar. Erkekler ve kadınlar halhal takarken, genellikle sadece kadınların ayakları bütünüyle süslenmiştir. Kadınlar ayak tabanlarını kırmızıya boyarlar ve özellikle düğün günlerinde ayaklarının üst kısımlarına karmaşık mehndi tasarımları veya geleneksel kına lekeleri uygularlar. Bazı kadınlar ayaklarının üst kısımlarına ve vücutlarının diğer bölgelerine özel erotik anlamlar taşıyan balık, akrep veya tavus kuşu desenli dövmeler yaptırırlar. Kadınlar, birkaç halhalın yanı sıra, ayaklarının üst kısımlarını süsleyen ayak süsleri ve bazen halhallara dekoratif zincirlerle bağlanan birkaç ayak parmağı halkası da takarlar. Hintli kadınlar arasında ayak dekorasyonu Hint kültüründe o kadar önemli olmaya devam ediyor ki, modern şehirlerde yaşayanlar dışında pek çok kadın sıklıkla çıplak ayakla dolaşmaya devam ediyor. DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN
Jain-Neubauer, Jutta. Hint Kültüründe Ayak ve Ayakkabı. Toronto, Kanada: Bata Ayakkabı Müzesi, 2000.
Ayrıca Bakınız;
Hindistan Kültürü / India Culture
Hindistan Giysileri / İndia Clothes
Hindistan Giysileri; Burka / İndia Clothes; Burca
Hindistan Giysileri; Çadar / İndia Clothes; Chadar
Hindistan Giysileri; Koli / İndia Clothes; Choli
Hindistan Giysileri; Dhoti and Lungi / İndia Clothes; Dhoti and Lungi
Hindistan Giysileri; Jama / İndia Clothes; Jama
Hindistan Giysileri; Punjabi Takımı / India Clothes; Punjabi Suit
Hindistan Giysileri; Purdah / India Clothes; Purdah
Hindistan Giysileri; Sari / India Clothes; Sari
Hindistan Giysileri; Uttariya / India Clothes; Uttariya
Hindistan Giysiler; Başlıklar / Indian Clothes; Indian Headwear
Hindistan Giysileri; Türban / Indian Clothes; Turbans
Hindistan Vücut Süslemeleri / Indian Body Decoration
Hindistan Vücut Süslemeleri; Ayak Süslemeleri / Indian Body Decoration; Foot Decoration
Hindistan Vücut Süslemeleri; Alın İşaretleri / İndian Body Decoration; Forehead Markings
Hindistan Giysileri; Kına / Hindistan Giysileri; Henna Stains
Hindistan Giysileri; Mücevher / İndian Clothes; Jewelery
Hindistan Giysileri; Muskalar / İndian Clothes; Amulets
Hindistan Giysileri; Tepeden Tırnağa Takı / İndian Clothes; Foothead Frao to Toe
Hindistan Giysileri; Woman Jewelery / İndian Clothes; Kadın Mücevherleri
Hindistan Giysileri; Piercing / Indian Clothes; Piercing
Hindistan Giysileri; Aayakkabılar / Indian Clothes; Footwear
Hindistan Giysileri; Chappals / Indian Clothes; Chappals
Hindistan Giysileri; Jutti / Indian Clothes; Jutti
Hindistan Giysileri; Khapusa / Indian Clothes; Khapusa
Hindistan Giysileri; Paduka / Indian Clothes; Paduka
---
The foot has had religious and social significance in India since ancient times. Deities are represented by a set of divine footprints on items ranging from paintings and woven shawls to amulets—ornaments that are worn to protect the wearer. The feet of older people are revered by youth, lovers show their affection for each other by caressing each other’s feet, and Indian mothers take special care of their babies’ feet by massaging them. Indians have decorated their feet since the first Indus Valley civilization—which flourished along the Indus River in modern-day Pakistan— in 2500 B.C.E. Men, women, and children in India all wear anklets. Anklets are not only decorative but meaningful. In the past, rulers often rewarded noblemen, landlords, or local officials with a present of a valuable anklet. And women in some regions of India wore anklets to show their marital status. Today, there remain many different varieties of anklets worn throughout India. The anklets of common people are mostly made of silver or brass, but the wealthy wear gold anklets studded with jewels. While men and women wear anklets, usually only women’s feet are decorated in their entirety. Women dye the soles of their feet red and, especially for their wedding day, have intricate designs of mehndi, or traditional henna stains, applied to the tops of their feet. Some women tattoo designs of fish, scorpions, or peacocks, which have special erotic meanings, on the tops of their feet and other parts of their body. In addition to several anklets, women also wear foot ornaments that decorate the tops of their feet and several toe rings that are sometimes connected to anklets by decorative chains. Foot decoration among Indian women remains so important in Indian culture that many women, with the exception of those living in modern cities, continue to go barefoot quite often. FOR MORE INFORMATION
Jain-Neubauer, Jutta. Feet and Footwear in Indian Culture. Toronto, Canada: Bata Shoe Museum, 2000.
Photo: https://www.all-about-india.com/Indian-Body-Art.html
Kaynak: S. Pendergast, T. Pendergast, S. Hermsen, Fashion, Costume, and Culture: Clothing, Headwear, Body Decorations, and Footwear through the Ages, Thomson Gale, 2023
Yorumlar
Yorum Gönder