HİNDİSTAN GİYSİLERİ; PADUKA / INDIA CLOTHES; PADUKA

Paduka Khadaun, kharawan ve karom olarak da bilinen paduka, Hint ayak korumasının en basit türüdür. En temel anlamıyla paduka, ayak başparmağı ile ikinci ayak parmağı arasına sığan bir topuzu olan ahşap bir tabandır. Kullanıcı, tabanı ayakta tutmak için düğmeyi ayak parmakları arasında tutar. İlk olarak dilenciler veya dindar erkekler tarafından giyilen padukalar, en azından MS yedinci yüzyıldan beri Hint kostümünün bir parçası olmuştur. Modern zamanlarda padukalar nadiren giyilir, ancak yine de dini bağlılığın sembolleri olarak değer görürler. Genellikle hediye olarak verilir veya dini törenlerde giyilirler. Padukalar, manevi disiplini uygulamanın bir yolu olarak genellikle en az ihtiyaçla yaşayan dindar adamların basit yaşamlarına çok iyi uyuyor. Padukas en basit şekilde ayakların korunmasını sağladı. Dayanıklı malzemelerden üretilen padukalar, ayakları yaz yollarının sıcağından, keskin taş ve dikenlerin acısından kurtardı. Ancak on sekizinci yüzyılda keşfedilen bir çift paduka, sandaletin ritüel kullanımına başka bir boyut katıyor. Bu paduka çifti, ayak tabanını kaplayan keskin demir çivilerden oluşan bir yatakla ahşaptan yapılmıştır. Kullanıcı, dini inançlarını güçlendirmenin bir yolu olarak her adımda acı çekmiş olmalı. Her ne kadar tüm padukalar parmak topuzu olan tabanlar olsa da tüm padukalar basit değildir. Bazıları cömertçe dekore edilmiştir ve fildişi, deri, gümüş veya nadir ahşap gibi pahalı malzemelerden yapılmıştır. Yaygın olarak kullanılan padukalar ayak izi şeklinde kesilirken, kutlama veya ritüel olaylara yönelik padukalar balık, kum saati veya oyulmuş ayak parmakları olan ayaklar şeklinde kesilir. Bu özel gün padukaları büyük bir özenle yapılır. Ustalıkla oyulmuş, boyanmış veya gümüş ve altınla kaplanmış bu eşyalar oldukça lükstür. Karmaşık bir şekilde boyanmış bir çift ahşap padukada, her adım tabandaki bir mekanizmayı tetikledikçe tomurcuktan çiçeğe dönüşen fildişi lotus çiçekleriyle kaplı ayak parmakları vardı.

DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN

Jain-Neubauer, Jutta. Hint Kültüründe Ayak ve Ayakkabı. Toronto, Kanada: Bata Ayakkabı Müzesi, 2000.

Ayrıca Bakınız;

Hindistan Kültürü / India Culture

Hindistan Giysileri / İndia Clothes

Hindistan Giysileri; Burka / İndia Clothes; Burca

Hindistan Giysileri; Çadar / İndia Clothes; Chadar

Hindistan Giysileri; Koli / İndia Clothes; Choli

Hindistan Giysileri; Dhoti and Lungi / İndia Clothes; Dhoti and Lungi

Hindistan Giysileri; Jama / İndia Clothes; Jama

Hindistan Giysileri; Punjabi Takımı / India Clothes; Punjabi Suit

Hindistan Giysileri; Purdah / India Clothes; Purdah

Hindistan Giysileri; Sari / India Clothes; Sari

Hindistan Giysileri; Uttariya / India Clothes; Uttariya

Hindistan Giysiler; Başlıklar / Indian Clothes; Indian Headwear

Hindistan Giysileri; Türban / Indian Clothes; Turbans

Hindistan Vücut Süslemeleri / Indian Body Decoration

Hindistan Vücut Süslemeleri; Ayak Süslemeleri / Indian Body Decoration; Foot Decoration

Hindistan Vücut Süslemeleri; Alın İşaretleri / İndian Body Decoration; Forehead Markings

Hindistan Giysileri; Kına / Hindistan Giysileri; Henna Stains

Hindistan Giysileri; Mücevher / İndian Clothes; Jewelery

Hindistan Giysileri; Muskalar / İndian Clothes; Amulets

Hindistan Giysileri; Tepeden Tırnağa Takı / İndian Clothes; Foothead Frao to Toe

Hindistan Giysileri; Woman Jewelery / İndian Clothes; Kadın Mücevherleri

Hindistan Giysileri; Piercing / Indian Clothes; Piercing

Hindistan Giysileri; Aayakkabılar / Indian Clothes; Footwear

Hindistan Giysileri; Chappals / Indian Clothes; Chappals

Hindistan Giysileri; Jutti / Indian Clothes; Jutti

Hindistan Giysileri; Khapusa / Indian Clothes; Khapusa

Hindistan Giysileri; Paduka / Indian Clothes; Paduka

---

Paduka The paduka—also known as the khadaun, kharawan, and karom—is the simplest type of Indian foot protection. At its most basic, a paduka is a wooden sole with a knob that fits between the big toe and the second toe. The wearer grips the knob between his toes to keep the sole on the foot. First worn by mendicants, or religious men, padukas have been part of Indian costume since at least the seventh century C.E. In modern times padukas are rarely worn, yet they are still valued as symbols of religious devotion. They are often given as gifts or worn at religious ceremonies. Padukas fit well with the simple life of religious men, who often lived with the fewest necessities as a way of practicing spiritual discipline. Padukas provided protection for the feet in the simplest manner. Made of durable materials, padukas saved the feet from the heat of summer roads and the pain of sharp stones and thorns. One pair of padukas discovered in the eighteenth century adds another dimension to the sandal’s ritual use, however. This pair of padukas was made of wood with a bed of sharp iron spikes covering the footbed. The wearer must have suffered pain with every step as a way of reinforcing his religious convictions. Although all padukas are soles with a toe knob, not all padukas are simple. Some are lavishly decorated and made of expensive materials such as ivory, leather, silver, or rare wood. While common padukas are cut in the shape of a footprint, padukas for celebratory or ritual occasions are cut in the shape of fish, hourglasses, or feet with carved toes. These special occasion padukas are made with great care. Expertly carved, painted, or inlaid with silver and gold, they are quite luxurious. One pair of intricately painted wooden padukas featured toe knobs topped with ivory lotus flowers that turned from bud to blossom as each step triggered a mechanism in the sole. 

FOR MORE INFORMATION 

Jain-Neubauer, Jutta. Feet and Footwear in Indian Culture. Toronto, Canada: Bata Shoe Museum, 2000.

Photo: https://www.flickr.com/photos/anton41/14462880093

Kaynak: S. Pendergast, T. Pendergast, S. Hermsen, Fashion, Costume, and Culture: Clothing, Headwear, Body Decorations, and Footwear through the Ages, Thomson Gale, 2023

(BLOGUMA DESTEK OLMAK İÇİN REKLAMLARI ZİYARET EDERSENİZ SEVİNİRİM) 
(I WOULD APPRECIATE IT IF YOU VISIT THE ADS TO SUPPORT)

Yorumlar