HİNDİSTAN VÜCUT SÜSLEMELERİ; ALIN İŞARETLERİ / INDIAN BODY DECORATION; FOREHEAD MARKINGS

Hindistan'da pek çok insan, özellikle de Hindu dinini takip edenler, alınlarında ve vücutlarının diğer kısımlarında renkli işaretler taşıyor. Genel olarak alın işaretleri, kişinin üçüncü gözünü veya Hinduların inandığı kişinin sinir sisteminin merkezi, yani kişinin manevi gerçekleri görebildiği alanı tanımlar. Bu işaretler genellikle sosyal veya dini anlamlara sahip kırmızı, beyaz ve siyah noktalar veya çizgiler veya nokta ve çizgi kombinasyonları şeklinde olur. Vücudu, özellikle alnı bu sembollerle işaretleme uygulaması, M.Ö. 2500 civarında Güney Asya'da yaşayan eski insanlara kadar uzanıyor. Pek çok tarihçi, Hindistan'ın modern sakinlerinin eski atalarının alınlarına sembolik işaretler koyma geleneğini başlattıklarına inanıyor. Alın izlerinin kesin nedenleri ve başlama zamanı henüz belirlenmemiş olsa da, bazıları kırmızı işaretlerin köklerinin eski bir kan kurban etme uygulamasına, yani tanrılara adak olarak hayvanların veya insanların öldürülmesine dayandığını düşünüyor. Belki de kan sunumunun sembolü olarak vücuda kırmızı işaretler konmuştu. Diğer uzmanlar, ibadet edenlerin yapraklardan çelenkler taktığı ve yapraklardan semboller ve şekiller keserek alınlarına yerleştirdiği eski dini ritüelleri ortaya çıkardı. Hintliler ve Hint asıllıların kullandığı modern alın işaretleri, işaretin türüne ve işaretin yapıldığı şeye bağlı olarak farklı isimler alır. Kırmızı noktalara bindi veya pottu denir. Genellikle Hindistan'da yaygın olan sarı bir baharat olan zerdeçal tozundan yapılan kumkum adı verilen bir macundan yapılırlar. Sarı zerdeçal, limon suyuyla karıştırılarak parlak kırmızıya dönüşür. Beyaz çizgilere, onları yapmak için kullanılan kutsal beyaz külün adı olan tilak denir. Alnın yanı sıra tilak genellikle çene, boyun, avuç içi ve vücudun diğer kısımlarına da yerleştirilir. Alın işaretlerinin iki temel türü vardır. Dini tilak ve bindi hem Hindu kadınları hem de erkekleri tarafından giyilir ve kullanıcının Hinduizm'in hangi mezhebine veya koluna ait olduğunu gösterir. Hindu dininin dört büyük mezhebi vardır; hangi tanrılara en dindar şekilde tapınıldığına bağlı olarak ve her mezhep farklı türdeki alın işaretleriyle tanınır. Örneğin, Vaishnav mezhebine mensup olanlar Lord Vishnu ve Krishna'yı onurlandırır ve başlarını "v" şeklinde beyaz çizgilerle işaretlerler. Lord Shiva'nın takipçileri Saiv mezhebindedir ve alınlarını üç yatay çizgiyle işaretlerler. Pek çok Hindu, insanların manevi gerçekleri gören bir "üçüncü göze" sahip olduğuna ve bu üçüncü gözün, alnın üstünde ve gözlerin arasında yer aldığına inanır. Pek çok Hindu tapınağının girişinde kumkum ezmesi bulunur ve ziyaret eden herkesin alnına bundan bir nokta koyar. İkinci tür alın işareti, birçok Hintli kadının üçüncü gözüne taktığı ve evli olup olmadıklarını gösteren bindi veya noktadır. Genç, evli olmayan kadınlar siyah bindi, evli kadınlar ise parlak kırmızı bindi giyerler. Kocaları ölen dullar ya bindi giymez ya da külden yapılmış beyaz bir nokta takarlar. Anneler bazen kötü ruhlardan korunmak için bebeklerin ve küçük çocukların alınlarına siyah bindi koyarlar. Yirminci yüzyılın sonlarında bindi moda bir dekorasyon biçimi haline geldi ve kadınlar geleneksel pudrayı kullanmak yerine alnına yapıştırılan kırmızı keçe bindi satın alabildiler. Kadınlar, göz alıcı bir görünüm için farklı dekoratif şekillerde bindi kullanmaya ve hatta yapay elmas ve inci gibi değerli taşları kullanmaya başladı.

DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN

Gunda, Kavita ve Sangita Baruah. Bu nedir? Ann Arbor, MI: Proctor Yayınları, 1999.

Ayrıca Bakınız;

Hindistan Kültürü / India Culture

Hindistan Giysileri / İndia Clothes

Hindistan Giysileri; Burka / İndia Clothes; Burca

Hindistan Giysileri; Çadar / İndia Clothes; Chadar

Hindistan Giysileri; Koli / İndia Clothes; Choli

Hindistan Giysileri; Dhoti and Lungi / İndia Clothes; Dhoti and Lungi

Hindistan Giysileri; Jama / İndia Clothes; Jama

Hindistan Giysileri; Punjabi Takımı / India Clothes; Punjabi Suit

Hindistan Giysileri; Purdah / India Clothes; Purdah

Hindistan Giysileri; Sari / India Clothes; Sari

Hindistan Giysileri; Uttariya / India Clothes; Uttariya

Hindistan Giysiler; Başlıklar / Indian Clothes; Indian Headwear

Hindistan Giysileri; Türban / Indian Clothes; Turbans

Hindistan Vücut Süslemeleri / Indian Body Decoration

Hindistan Vücut Süslemeleri; Ayak Süslemeleri / Indian Body Decoration; Foot Decoration

Hindistan Vücut Süslemeleri; Alın İşaretleri / İndian Body Decoration; Forehead Markings

Hindistan Giysileri; Kına / Hindistan Giysileri; Henna Stains

Hindistan Giysileri; Mücevher / İndian Clothes; Jewelery

Hindistan Giysileri; Muskalar / İndian Clothes; Amulets

Hindistan Giysileri; Tepeden Tırnağa Takı / İndian Clothes; Foothead Frao to Toe

Hindistan Giysileri; Woman Jewelery / İndian Clothes; Kadın Mücevherleri

Hindistan Giysileri; Piercing / Indian Clothes; Piercing

Hindistan Giysileri; Aayakkabılar / Indian Clothes; Footwear

Hindistan Giysileri; Chappals / Indian Clothes; Chappals

Hindistan Giysileri; Jutti / Indian Clothes; Jutti

Hindistan Giysileri; Khapusa / Indian Clothes; Khapusa

Hindistan Giysileri; Paduka / Indian Clothes; Paduka

---

Many people of India, especially those who follow the Hindu religion, wear colored markings on their foreheads and other parts of their bodies. In general, forehead markings identify a person’s third eye, or what Hindus believe is the center of a person’s nervous system, the area in which a person can see spiritual truths. These markings usually take the form of red, white, and black dots or lines, or combinations of dots and lines, which have either social or religious meanings. The practice of marking the body, especially the forehead, with these symbols dates back to ancient people who lived in southern Asia around 2500 B.C.E. Many historians believe that ancient ancestors of the modern residents of India began the custom of placing symbolic marks on their foreheads. Although the exact reasons and time forehead marks began has yet to be determined, some think the red markings had their roots in an ancient practice of blood sacrifice, that is, killing animals or people as an offering to the gods. Perhaps red marks were placed on the body as a symbol of the blood offering. Other experts have uncovered ancient religious rituals where worshippers wore garlands of leaves and cut symbols and shapes out of leaves to place on their foreheads. The modern forehead markings worn by Indian people and those of Indian descent have different names, depending on the type of marking and what the marking is made of. Red dots are called bindi or pottu. They are usually made of a paste called kumkum, which is made of turmeric powder, a yellow spice, which is common in India. The yellow turmeric is mixed with lime juice, which turns it bright red. White lines are called tilak, which is the name of the sacred white ash that is used to make them. In addition to the forehead, tilak are often placed on the chin, neck, palms, and other parts of the body. There are two basic types of forehead markings. Religious tilak and bindi are worn by both Hindu women and men and indicate which sect, or branch, of Hinduism the wearer belongs to. There are four major sects of the Hindu religion, depending on which gods are worshipped most devoutly, and each sect is recognized by different types of forehead markings. For example, those of the Vaishnav sect honor Lords Vishnu and Krishna and mark their heads with white lines in the shape of a “v.” Followers of Lord Shiva are in the Saiv sect and mark their foreheads with three horizontal lines. Many Hindus believe that people have a “third eye,” which sees spiritual truths, and that this third eye is located on the forehead above and between the eyes. Many Hindu temples keep kumkum paste at the entrance, and all who visit place a dot of it on their foreheads. The second type of forehead marking is the bindi, or dot, worn over the third eye by many Indian women, which shows whether they are married. Young, unmarried women wear a black bindi, and married women wear a bright red bindi. Widows, whose husbands have died, either wear no bindi, or wear a white dot made of ash. Mothers sometimes place black bindi on the foreheads of babies and small children for protection against evil spirits. During the late twentieth century the bindi became a fashionable form of decoration, and rather than using the traditional powder women could buy red felt bindi that stuck on the forehead. Women began to use bindi of different decorative shapes and even use gemstones, like rhinestones and pearls, for a glamorous look. 

FOR MORE INFORMATION 

Gunda, Kavita, and Sangita Baruah. What Is That? Ann Arbor, MI: Proctor Publications, 1999.

Photo: https://www.quora.com/What-does-the-yellow-dot-on-Indians-forehead-mean

Kaynak: S. Pendergast, T. Pendergast, S. Hermsen, Fashion, Costume, and Culture: Clothing, Headwear, Body Decorations, and Footwear through the Ages, Thomson Gale, 2023

(BLOGUMA DESTEK OLMAK İÇİN REKLAMLARI ZİYARET EDERSENİZ SEVİNİRİM) 
(I WOULD APPRECIATE IT IF YOU VISIT THE ADS TO SUPPORT)

Yorumlar