HİNDİSTAN GİYSİLERİ; TEPEDEN TIRNAĞA TAKI / INDIA CLOTHES; JEWELERY FROM TO TOE


Hindistan'ı MS 1500'den 1700'e kadar yöneten Hintli Müslümanlar olan Moğol İmparatorluğu, Hint takı tarzlarını büyük ölçüde etkiledi. Moğol yönetimi altında Hintli kuyumcular vücut için güzel mücevherler yaratacak teknik beceriyi geliştirdiler ve Kızılderililer, kullanıcıyı tam anlamıyla tepeden tırnağa kaplayan neredeyse sonsuz çeşitlilikte mücevherler takıyordu. Hintli erkekler genellikle kadınlara göre daha az takı takıyordu, ancak erkeklerin kullanabileceği çeşitler çok fazlaydı. Erkekler başlarına sarıklarını inci uçlu balıkçıl kuşu tüyleriyle, mücevherlerle dolu bir yelpazeyle veya gagasında inci bulunan kuş şeklinde bir süsle süsleyebilirlerdi. Erkekler boyunlarına pandantifler, inci dizileri veya değerli taşlarla süslenmiş değerli metalden yapılmış muskalar asarlardı. Menteşeli kol bantları ve bilezikler kollarının üst kısmını ve bileklerini süslüyordu. Hintliler parmaklarına çok sayıda yüzük takarlardı. Mühür yüzükleri, sağ elin küçük parmağına veya orta parmağına takılan, üzerinde benzersiz işaretler bulunan küçük dairesel yüzükler ve okçunun başparmak yüzükleri özellikle değerliydi. Antik çağlardan beri Hindular tarafından takılan mühür yüzükleri, birinci yüzyıldan onuncu yüzyıla kadar Budistler tarafından iyi şans muskaları olarak görülüyordu ve on ikinci yüzyıldan itibaren Müslümanlar tarafından ödüllendiriliyordu. Okçunun başparmak halkası, okun isabetliliğini ve mesafesini artırmak için kullanıldı ve Moğol İmparatorluğu döneminde Hindistan'da popüler oldu. 

Taştan, özellikle de yeşim taşından yapılmış kavisli bir yüzük olan okçu yüzüğü, kavisli ucu başparmak ile işaret parmağı arasındaki bileğe doğru bakacak şekilde takılır. Zengin erkekler, altından yapılmış ve elmas ve yakut gibi değerli taşlarla süslenmiş okçu yüzükleri takarlardı. Gövdenin alt kısmı da süslenmiştir. Sol omuzdan göğüse çapraz olarak takılan kel veya özel bir kemer, bir kılıcı taşıyordu ama aynı zamanda emaye parçalar ve değerli taşlarla süslenmiş altın brokardan yapılmış güzel bir süstü. Erkeklerin ayak bilekleri zincir bileziklerle çevrelenmişti. Bu tür takıları yalnızca en zengin Hintli erkekler taksa da, bunlar Moğol İmparatorluğu döneminde popüler olan takı tarzlarının kapsamını temsil ediyor. Bu stiller Hindistan'da, özellikle kuzeydeki kırsal bölgelerde giyilmeye devam ediyor.

Ayrıca Bakınız;

Hindistan Kültürü / India Culture

Hindistan Giysileri / İndia Clothes

Hindistan Giysileri; Burka / İndia Clothes; Burca

Hindistan Giysileri; Çadar / İndia Clothes; Chadar

Hindistan Giysileri; Koli / İndia Clothes; Choli

Hindistan Giysileri; Dhoti and Lungi / İndia Clothes; Dhoti and Lungi

Hindistan Giysileri; Jama / İndia Clothes; Jama

Hindistan Giysileri; Punjabi Takımı / India Clothes; Punjabi Suit

Hindistan Giysileri; Purdah / India Clothes; Purdah

Hindistan Giysileri; Sari / India Clothes; Sari

Hindistan Giysileri; Uttariya / India Clothes; Uttariya

Hindistan Giysiler; Başlıklar / Indian Clothes; Indian Headwear

Hindistan Giysileri; Türban / Indian Clothes; Turbans

Hindistan Vücut Süslemeleri / Indian Body Decoration

Hindistan Vücut Süslemeleri; Ayak Süslemeleri / Indian Body Decoration; Foot Decoration

Hindistan Vücut Süslemeleri; Alın İşaretleri / İndian Body Decoration; Forehead Markings

Hindistan Giysileri; Kına / Hindistan Giysileri; Henna Stains

Hindistan Giysileri; Mücevher / İndian Clothes; Jewelery

Hindistan Giysileri; Muskalar / İndian Clothes; Amulets

Hindistan Giysileri; Tepeden Tırnağa Takı / İndian Clothes; Foothead Frao to Toe

Hindistan Giysileri; Woman Jewelery / İndian Clothes; Kadın Mücevherleri

Hindistan Giysileri; Piercing / Indian Clothes; Piercing

Hindistan Giysileri; Aayakkabılar / Indian Clothes; Footwear

Hindistan Giysileri; Chappals / Indian Clothes; Chappals

Hindistan Giysileri; Jutti / Indian Clothes; Jutti

Hindistan Giysileri; Khapusa / Indian Clothes; Khapusa

Hindistan Giysileri; Paduka / Indian Clothes; Paduka

The Mogul Empire, Indian Muslims who ruled India from 1500 to 1700 C.E., greatly influenced Indian jewelry styles. Under Mogul rule Indian goldsmiths developed the technical skill to create beautiful jewels for the body, and Indians wore an almost infinite variety of jewelry that literally covered the wearer from head to toe. Indian men typically wore less jewelry than women, but the varieties available to men were plentiful. Upon their heads men could adorn their turbans with pearl-tipped heron bird feathers, a fan of jewels, or an ornament shaped like a bird with a strand of pearls in its beak. Around their necks, men hung pendants, strands of pearls, or amulets made of precious metal inlaid with gemstones. Hinged armbands and bracelets adorned their upper arms and wrists. Indians wore many rings on their fingers. Especially prized were signet rings, small circular rings with unique marks on them which were worn on the little finger or the middle finger of the right hand, and archer’s thumb rings. Worn by Hindus since ancient times, signet rings were considered good luck amulets by Buddhists from the first to the tenth centuries, and prized by Muslims from the twelfth century. 

The archer’s thumb ring was used to increase the accuracy and distance of an arrow and became popular in India during the Mogul Empire. A curved ring made of stone, especially jade, the archer’s ring is worn with the curved tip pointing toward the wrist between the thumb and the forefinger. Wealthier men wore archer’s rings made of gold and inlaid with gems, including diamonds and rubies. The lower part of the body was also ornamented. A baldric, or a special belt worn diagonally across the chest from the left shoulder, supported a sword but was also a beautiful ornament made of gold brocade with enameled pieces and gemstones. Men’s ankles were circled with chain bracelets. Although only the wealthiest Indian men wore this type of jewelry, they represent the extent of jewelry styles that were popular during the Mogul Empire. These styles continue to be worn in India, especially in rural areas of the north.

Photo: https://linandjirsa.com/indian-wedding-jewelry/

Kaynak: S. Pendergast, T. Pendergast, S. Hermsen, Fashion, Costume, and Culture: Clothing, Headwear, Body Decorations, and Footwear through the Ages, Thomson Gale, 2023

(BLOGUMA DESTEK OLMAK İÇİN REKLAMLARI ZİYARET EDERSENİZ SEVİNİRİM) 
(I WOULD APPRECIATE IT IF YOU VISIT THE ADS TO SUPPORT)

Yorumlar